Häst, häst, häst

Veckan flyter på och det handlar mestadels om häst, vilket är kul då det fortfarande är mitt favoritdjur. Fast sedan jag började utbildningen så har häst fått konkurrens av alla söta kor, getter, skolans hundar och alla andra fina djur jag har träffat 😉

Igår hade vi munhåleundersökningen där vi fick sedera en av skolans hästar, sätta i en munstege och slutligen rengöra och kolla in i munnen med en liten spegel (givetvis gjorde inte alla i gruppen dessa saker utan en fick sedera, en fick rengöra osv). Dock fick alla kolla in lite snabbt i munnen med spegeln. Svårt att veta vad som är vad men man måste ju börja någonstans. Det enda fyndet vi fann var faktiskt styngflugelarver vid tandköttet. Dessa gör man ingenting åt nu (man kan peta bort dem dock) utan man avmaskar vissa perioder på året för att få bort dem.

Idag hade vi undersökning av reproduktions och digestionsorganen på hund. Spännande men svårt, ungefär som vanligt på övningarna 😉

Och jag fortsätter att träna suturer, för några dagar sedan på bananer. MYCKET att jobba på med stygnen men absolut förbättring från första gången jag gjorde dem!