24 mars

Hej på er! Dagarna går lika fort som vanligt. Nu är uppsatsen inlämnad och har fått godkännande inför muntligt av handledare. Imorgon kommer en lista upp med datum för muntligt framförande och opponering. Man har två obligatoriska dagar i skolan, en där man framför sitt muntliga framförande och ett där man opponerar på en annan students arbete. De dagarna är torsdag, fredag och måndag så får se vilken av dem jag får. Jag har slängt ihop en powerpoint och tränat på den så känns ganska bra trots att jag är nervös som bara den. Ni får hålla tummarna!

Idag har jag och Erik varit iväg och handlat lite. Till vardags i skolan så går jag mest runt i bekväma kläder, tex hoodies och tights. Så idag handlade jag nya jeans och nya tröjor så jag har något nytt och fint nu när det börjar bli vår.

Nu pluggar jag lite försöksdjursmedicin. Tentan senast hade jag oturligt nog 1 (!!!) poäng ifrån godkänt så på lördag ska jag göra om den. Känns helt okej ändå då det är en liten tenta som endast är kryssfrågor. Hoppas att det ska gå lika bra som det känns!

Hoppas ni har haft en fin helg! Kram, Emelie