Tillbaka i skolbänken

Hallå på er!

Då är jag åter i Uppsala och har härmed påbörjat tredje året på veterinärprogrammet. Sommaren har jag tillbringat på Distriktsveterinärerna i Arvika och det har varit bästa sommaren. Har lärt mig så mycket och haft bästa kollegorna. Hoppas att jag kan tillbringa övriga somrar hos dem också 🙂

Vi har nu börjat med en kurs som heter författningskunskap, djurskydd och epizootologi. Hittills mycket lagar och regler, mycket att hålla koll på med andra ord. Imorgon ska vi få introduktion till en övning inom livsmedelslagstiftningen så blir spännande. Den här kursen verkar vara väldigt intensiv då det på tre veckor ska göras ett eget arbete, ett grupparbete, en hemtenta och en salstentamen. Blir intensivt men säkert roligt också. Den här sommaren har iallafall gett mig otroligt mycket motivation och insikt att jag valt rätt utbildning!

Bild från bästa jobbet. Andra bilden på bästa katten hemma i Värmland. Goa Lillfoten ❤️

Bloggar från mobilen, därav att bilder och text kanske ligger lite konstigt.

Hoppas allt är bra med er och att ni haft en fin sommar!