Veckan som gått

Hej på er! Veckorna bara flyger iväg och imorgon är det fredag igen. Jag har haft en fin vecka med lite spontanbesök av Tim i måndags, kollat på en fotbollsmatch och en massa plugg. Statistik, husdjursgenetik och epidemiologitentorna börjar ju närma sig med stormsteg nu och idag är det bara två veckor kvar!!

Jag har suttit lite med genetiken och epidemiologin de senaste dagarna och kommit fram till att det nog är överkomligt bara jag ägnar lite mer tid åt det. Statistiken däremot.. Vi har en grym lärare som tur är men formlerna är många och antal räknesätt är oändliga. Får hoppas att det klarnar till tentan.

Sådan lyx att jag har en egen uteplats där man kan sitta och plugga.  Det gör allt så mycket enklare när solen skiner och man kan sitta ute 🙂

Fortsätt kommentera och maila om ni har frågor. Nu har ju vissa av er sökt utbildning och har säkert mycket frågor (minns att jag hade det) så tveka inte att höra av er. Jag tycker bara det är roligt om jag kan hjälpa till 🙂 Kram, Emelie

4 kommentarer

1. Hej, vad spännande med statistik! Är det bara en kurs ni har med statistik och hur många högskolepoäng är den på?

1. Hej! Statistiken är en del av en kurs som heter Populationsmedicin och är på 16 hp. Vi läser epidemiologi, husdjursgenetik och statistik parallellt nu fram till 3 maj. Statistiken ligger då på 3,5 hp, epidemiologin ligger på 2,5 hp och husdjursgenetiken på 3 hp. Därefter läser vi de sista hp för kursen vilket är etiologi (1,5 hp), husdjurshygien (3 hp) och ytterligare en liten del på 1,5 hp som jag tror är andra obligatoriska moment 🙂

2. Hej! Kom precis in på denna bloggen och gud vad inspirerande!! Jag hade själv tänkt söka in till veterinärprogrammet efter studenten och lite plugg. Men jag har en fråga som jag är lite orolig över, hur höga betyg är snittet? Är det A betyg i alla ämnen som gäller?

1. Hej! Ledsen för sent svar!
      Roligt att höra att den inspirerar.
      Sök på statistik (uhr) för att kolla betygsnittet.
      När jag kom in låg det på 20,96 i betygsnitt och ca 1,6 i HP vad jag minns.
      Lycka till med allt!

Mvh, Emelie