Tenta- check

Idag hade jag tenta. Jag började med att göra en klinisk undersökning på en av skolans beaglar. En veterinär stod bredvid, frågade mig lite saker och lät mig köra igenom min undersökning. Därefter fick jag ge hunden läkemedel samt visa hur man skulle ge ett intramuskulär injektion(gjorde inte detta utan pekade bara ut var man injicerar samt vad man ska tänka på). Missade vissa saker men fick besked i eftermiddags att jag klarade den!

Därefter fick jag svara på frågor om 10 olika instrument som används vid tex operation, suturering, förlossning osv på olika djurslag. Det var även en station där jag fick svara på frågor om olika suturer och därefter skulle jag suturera medan läraren kollade på. Så nervöst! Tillslut gick det trots darrande händer. Sedan var sista stationen att tvätta sig, klä på sig rock och ta på sig handskar helt sterilt. Denna station har jag fruktat för i typ en månad då jag alltid lyckas fastna med lillfingret och tummen i handsken. Detta löste sig dock tillslut. Så i eftermiddags fick jag besked att jag KLARAT ALLA STATIONER OCH ÄR GODKÄND PÅ TENTAN! Så otroligt glad och nöjd. Jag har pluggat otroligt mycket och tränat på att sy hemma och en massa annat så känns så bra att det gick vägen.

Såhär har det sett ut när jag har tränat hemma 😉