Lediga dagar

Hallå på er! Nu har jag äntligen haft några lediga dagar efter en fruktansvärt stressig period. I torsdags hade vi tenta i klinisk kemi som tyvärr inte kändes bra alls. Extremt svår tenta med lite inläsningstid gjorde att jag inte alls kände mig säker på många av svaren jag skrev. Så det blir förmodligen omtenta på den. Jag försöker tänka positivt, att skulle jag klara den så är det superbra och skulle jag inte så betyder det att jag inte kan tillräckligt. Och just det området är (precis som allt annat i och för sig) väldigt viktigt att kunna för framtida jobb.

I fredags tog jag det lugnt hela dagen och försökte plugga på ett quiz som ska vara färdigt om några dagar. Det handlar om häst och är frågor på allt från ögonsjukdomar till ortopedi. Det är flervalsfrågor och man för göra dem hur många gånger man vill. Så det är först nu (söndag) som jag lyckades få ihop 24 av 30 poäng som krävdes för godkänt. Igår grejade jag mest hemma, åkte och hämtade flyttkartonger som stått i ett förråd hos min morbror i 3 år och packade upp samt sorterade. Återfann en massa saker som jag saknat sedan jag flyttade till Uppsala, bland annat en kaffemaskin, fina vinglas och en massa annat. Dessutom var jag på synundersökning då jag ofta har ont i huvudet och är trött efter skolan. Och yes- jag behöver glasögon. Så jag beställde ett par (hejdå pengar och hej fattig student!) som kommer om ett par veckor. Hoppas det blir nån skillnad!

Imorgon är jag också ledig (tro det eller ej!) så ska försöka förbereda mig inför tisdagens övning (rektalisering häst) och försöka renskriva lite föreläsningar som jag missat.

Jag är så otroligt dålig på att ta bilder från övningarna och skolan. Rätt ofta så är det inte tillåtet att ta bilder och ibland så är det så fullt upp så att man inte hinner med. Ska försöka bli bättre. Så ni får nöja er med en bild från mitt hem, en smått kaosig, oorganiserad tavla med en massa kärlek på. Ska organisera den bättre och försöka få in fler bilder framöver 😉

Kram, Emelie