Muntligt- check!

I torsdags gjorde jag mitt muntliga framförande och det gick faktiskt över förväntan. Vi hade ett krav att presentationen var tvungen att vara över 10 minuter, annars fick man inte godkänt. Den hade varit ca 13 minuter när jag tränat hemma så jag var otroligt nervös inför att den skulle bli kortare. Men under presentationen kom jag på mig själv med att ta det lugnt, prata långsammare än vanligt och till och med känna mig avslappnad. Det är nog tack vare gymnasiepresentationerna jag gjorde i februari. Tips för att komma över saker- utsätt er för det trots att det är jobbigt.

Presentationen blev iallafall nästan 14 minuter, vilket var en lättnad. Jag kunde knappt svara på några frågor efteråt men det kändes okej ändå. Jag fick också reda på att jag klarade statistiktentan jag gjorde för två veckor sen. Så otroligt nöjd då det var en svår tenta och det har krävts otroligt mycket tid och energi för att orka plugga inför den i samband med att skriva uppsats. Och skönt att slippa skriva den igen om två veckor, vilket jag hade behövt göra annars. Nu hoppas vi på att genetiken som jag ska skriva om två veckor går som den ska också.

Två slides från min powerpoint. Vågar inte lägga upp resten på grund av upphovsrätt till bilderna. Den sista bilden har jag själv tagit och har fått tillåtelse av djurägaren att använda 🙂