Tentaplugg once again

Då var vi igång med tentaplugget inför nästa tenta. Jag håller på och renskriver föreläsningar och försöker hinna kolla på tentafrågor emellanåt. Skulle behövt fler timmar på dygnet 😉

Imorgon har vi redovisning på en gruppuppgift under förmiddagen, därefter ska jag och Annefrid ha vår mentorsgrupp. Det är alltså ett tillfälle där förstaårselever kan hänga med oss under ca 2-3 gånger per termin, fika och diskutera hur skolan är osv. Detta räknas som ett YF-moment (yrkesförberedande) som är obligatoriskt i årskurs 3. Man kan även välja att vara engagerad i insparken, hålla dissektioner, hjälpa till under dissektioner osv. Mentorsgrupp passar mig perfekt och är ett fint tillfälle att lära känna folk i andra årkurser. Tips till er som ska börja veterinärprogrammet, gå med i mentorsgrupp. Jag tyckte det var jättebra när jag själv gick i årskurs 1.

Under torsdagen och fredagen har vi inläsning inför tenta och på måndag gäller det. I helgen kommer Ellen hit på besök så blir mysigt att bryta av plugget med att hänga med henne 🙂