Antiparasitära medel

Senaste dagarna har vi haft långa dagar i skolan med bland annat föreläsningar om antiparasitära medel. Jag gillade kursen vi hade om parasiter i årskurs 2 så jag tycker att dessa föreläsningarna har varit riktigt spännande. Idag ska vi ha falldiskussioner om behandling av parasiter. Vi kommer tex få en beskrivning av ett djurslag med en viss parasit och så ska vi föreslå en behandling. I fallen kommer det vara en viss svårighet, tex att djuren är känsliga mot en viss typ av läkemedel osv. Så blir väldigt intressant.

Idag börjar inte skolan förrän 12.15 ska strax slänga mig på cykeln och åka till skolan. Så skönt med sovmorgon.

En liten anteckning (självklart i en massa färger) 😉