Tröstpåse

Fejlad tenta i parasitologi och Emelie överraskar med att komma förbi en snabbis med en tröstpåse <3. Choklad gör alla sorger lite lättare.

Det blir lätt så, att fejlar man en tenta så blir det lätt en till då man måste ta tid från en annan kurs för att plugga på till omtentan. Suck… bara att kämpa vidare. Den här gången var det inte så många som fick U, så då känns allt lite tuffare. Vet inte hur långt ifrån jag var – vet poängen först när jag hämtar ut tentan. Än har det bara publicerats en lista med våra anonyma koder och resultat. Får återigen påminna mig om att det är några av Sveriges absolut bästa studenter här… Jag kom in på programmet så jag kan ju inte vara helt kass.

När jag pluggade till ekonom innan så hade jag bara 1 omtenta på tre år. Här har jag haft flera. Då har jag för mig att G gränsen låg på 50% av maxpoängen (som på de flesta högskoleprogram), här på veterinärprogrammet krävs 67% för G.

Ska ta en kopp kaffe och äta lite choklad nu.