Trött vecka

Denna veckan har varit tung och jag har varit jättetrött. På måndag har vi tenta igen, i immunologi. Många i klassen är trötta nu och känner sig slitna. Som en klasskompis sa i veckan ”vi har tentapluggat konstant i tre månader utan paus nu” och det stämmer. Vi har alltid tenta mitt i veckan och nästa kurs börjar alltid dagen efter.

På högskola/universitet har man inte lov utan kanske några dagars uppehåll från föreläsningar kring jul och påsk. En annan sak som skiljer sig från gymnasiet är att höstterminen slutar i (typ mitten) av januari istället för till jul eftersom höstterminen är kortare. Vilket betyder att vi inte är lediga under julen, utan vi har alltid en tenta i början på januari hängandes över oss. Så enda gången du är helt ledig som veterinärstudent är under sommaren. Om du inte har omtenta/-or att göra. Eller behöver jobba som de allra flesta.