Förkylningsyr

Förutom att sysselsätta mig med att vara förkyld ( stor överraskning att man blir sjuk vid kursstart. Och nu vandrar liksom förkylningen bara runt i hela klassen ) är jag även i full gång med planeringen av Branschdag Trädgård som äger rum den 14e november! Förkylningar är inget som stoppar oss. Lyckligtvis finns det idag en miljard möjligheter till att hålla kontakten utan att fysiskt ses, så vi klarar oss bra ändå.

Dagen kommer fyllas med fantastiska utställare, föreläsare, kaffe och kaka, samtal, workshops och annat sånt trevligt inspirerande. För det är precis det är som tanken med dagen: Den ska främst inspirera och lyfta fram vilka möjligheter det finns för oss studenter efter studierna. Ypperligt tillfälle att skapa kontakt med näringslivet. Jag vet att jag redan pratat om Branschdagen i ett tidigare inlägg. Men det finns två förklaringar till varför jag nämner det igen. Det första är att det tåls att pratas mycket om. För ni som studerar vid Alnarp, SLU, oavsett vilket program ni går, borde komma på den här dagen. Det är inte bara trevligt. Det är viktigt! Den andra anledningen till att jag nämner det här igen är för att jag är så pass förkylningsyr i huvudet att jag i början av detta inlägg faktiskt inte kom ihåg att jag redan hade nämnt det. Men förklaring nr 1 understödjer ju ändå att man kan skriva om det igen, så det gör ju inget!

Här är hela gänget! Nästan. Alla förutom stackars  Ida som inte kunde vara med, för att hon var *trumvirvel*….. förkyld. Och igen, jag glömde att jag redan hade lagt upp en bild på oss. Förlåt. Men här är vi ju faktiskt typ nästan helt färgkoordinerade. Och jag har en annan färg på håret. Så det är ju en helt ny bild!