Två dagar, back on track

Denna helg har varit helt fullspäckad! Inte på grund av plugg (tentan i kemi är ju avklarad) utan på grund av att jag har haft två kompisar från Stockholm på besök och även träffat mina kusiner som hade vägarna förbi. Vi åkte till Köpenhamn, vi kollade i Lund, vi handlade på Ikea, vi gick runt på SLU och sen tog vi också myskvällar i lägenheten. Det var väldigt kul och uppfriskande att bryta vanorna lite men de senaste två dagarna har det varit skönt att komma tillbaka till lite rutiner.

Igår, tisdag, var jag i skolan från 9-19. Det var otroligt länge men faktiskt väldigt skönt på något galet vänster. Innan lunch hade vi föreläsning om domesticering och efter det påbörjades labborationen som vi kommer hålla på med fram till jul. Jag kommer berätta mer om det i ett annat inlägg! Efter labben gick jag på min andra luciarepetition som jag började på förra veckan. Därav den sena avgången från skolan. Helt klart värt det.

Idag var jag inte i skolan lika länge men vi hade en föreläsning om kromosomer, mitos och meios (jag vill meddela att orden blir ”felstavade”, så mycket kan felstavningsprogrammet om biologi). Efter det åkte jag hem, käkade lite äggröra och begav mig till sjukgymnastiken. Jag måste säga att min sjukgymnast körde skiten ur mig idag, men det kändes väldigt bra med tanke på att jag inte fick in så mycket rehab under helgen. Med skakigt ben åkte jag sedan och veckohandlade på Ica Maxi. Nu sitter jag hemma efter att ha ätit en jättegod pastagrej(?) och jag har även pluggat i två timmar.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa om humlor! Jag blir väldigt motiverad när jag har ”tagit tag i livet”. Jag får hoppas att det håller i sig (ytterst tveksam).