Jag tror att jag har uppnått klimax

Och nej, inte ett sådant klimax era snuskhumrar, utan klimax på mängden man kan plugga. Jag tror faktiskt att det är omöjligt att använda hjärnan för mer kemi nu. Tre dagar i rad med minst 9 timmar aktivt plugg är gränsen. Tror jag. Det är mycket möjligt att jag överdriver det hela och tycker mer synd om mig själv för att jag inte VILL göra fler övningar. Hur som haver är det synd om mig och jag tänker titta på Netflix.

På något sätt känns det dock ändå ganska bra inför tentan imorgon. I hela mitt liv har jag strävat efter att få högst betyg på allt men den pressen på mig själv har jag släppt. Det är en oförklarlig känsla för ett så kallat ”A-barn”. Visst, det finns saker som kommer komma på tentan imorgon som jag inte kan. Men jag kan majoriteten och förhoppningsvis tillräckligt för att få godkänt. Lite tur ska man ha också 😉

Jag ska nu ta lite egentid med mina barn (växterna, duh) ute på balkongen nu när solen ligger på. Sen ska jag titta på en rom-com som man kan lista ut handlingen på under de första två minutrarna.

För dig som är stressad:

Tat’ lugnt, ta en Toy