Seeeeg dag

Hej, halloj, tjena!

Jag brukar vara motiverad och taggad på måndagar men idag är jag otroligt seg. Vaknade upp pigg och glad med oförklarligt mycket energi. Men så fort jag satte mig i föreläsningssalen kände jag hur hjärnan levde sitt eget liv och ögonlocken blev tyngre och tyngre. Jag behövde liksom anstränga mig för att hänga med i det som sas.

Idag gick vi igenom syror och baser och just i detta nu så ska jag egentligen sitta i ett klassrum och göra räkneövningar. Men det fiffiga med universitetet är att i princip allt är frivilligt. Så när man har en seg dag, en dålig dag eller en tråkig dag kan man skippa det som står på schemat. Meeen, med frihet kommer ansvar och det är mycket svårare att få saker gjort om man inte blir ”tvingad” till det. Dock känner jag att inget kommer bli gjort i pluggväg idag ändå så jag kan vara lite rebellisk.

Bortsett från att inte plugga ska jag till sjukgymnasten idag vilket jag är väldigt taggad på. Det är otroligt skönt att känna att benet börjar fungera igen. Så om ni har ett ben, ta det inte för givet! Man vet aldrig när man är lite klumpig och skadar sig haha!

Nu ska jag äta avocadomacka och dricka oboy!

Kram!