Emma heter jag!

Hej! Jag heter Emma och är den nya bloggaren för utbildningen Trädgårdsingenjör – Odling på campus Alnarp! Jag tänkte börja med att berätta lite om mig själv (originellt, jag vet) för att ni ska få en så tydlig bild som möjligt av mig nu i början. Ni får också mer än gärna ta kontakt med mig om ni har ytterligare frågor!

Okej, var ska jag börja? Ska jag lägga fram hela min livshistoria eller räcker det med det som är relevant? Det känns smartast att börja lite mjukt kanske. Jag heter som sagt Emma och är 19 år. I våras tog jag studenten från Estetiskt linje i Stockholm där jag även har bott i hela mitt liv. Alltså lämnade jag min hemstad och allt vad det innebär och sitter nu här i min egna(!) lägenhet i Arlöv, 603 kilometer bort.

På fritiden har jag lite olika intressen som jag gillar att sysselsätta mig med. Musik, speciellt sång, har alltid varit en stor del av mitt liv, men jag har även spelat badminton i 11 år. Dock är jag skadad just nu då jag opererade fast ett nytt korsband för snart två veckor sen. Men annars gillar jag att träna! Och som kanske är uppenbart med tanke på utbildningen som jag går är att jag är en riktig trädgårdsnörd. Lycklig blev jag när jag fick tag i en lägenhet med inglasad balkong i söderläge!

På den här bloggen kommer ni få följa med mig i mina studier men även i studentlivets andra hörn. Ni får mer än gärna kontakta mig om det är ett visst innehåll ni vill se eller om ni har några frågor!

Kram så länge!

1. Hi Dear Emma,
    I am really interested to study this subject. I wonder if the whole course is in Swedish! Would it be tough to study this course for a foreigner who is trying to learn Swedish language? I also wonder about the job opportunities after the program. I am curious and has lots of questions to ask someone.

Thank you so much in advance,
    Good wishes from Värmland
    Rahnuma

1. Hi Rahnuma! The program that I’m studying is only in Swedish unfortunately. But the university has plenty of possibilities taking courses if you’re intrested. I don’t really know that much about them though, but you can look on this site: https://www.slu.se/samverkan/ny-komputv-yrkesv/nyanlanda/ and see if you can get some information there! If you don’t get any clearity there you’re more than welcome to contact me again!

Good Luck Rahnuma!