Danmark

Tänka sig, det har hunnit vara påsk och så har vi i klassen hunnit vara i Danmark!🇩🇰 Vi stack iväg på studieresa i onsdag med övernattning i Odense och kom hem igår igen. Riktigt trevlig studieresa! Så här kommer ett litet urval av bilder från trippen.

Här var när vi var inne i ett ekologisk tomatparadis på Lystgaarden och fick en rundtur där.

Det var ganska kallt och blåsigt den dagen, så att få komma in i ett växthus var väldigt välkommet. Innan dess hade vi fått se både fläderodling och odling av blommor på friland.

Efter tredje och sista stoppet som var Lystgaarden kom vi fram till Odense. Supertrevlig stad där vi var några som drog iväg till Storms Pakhus för mat och dryck. Hett tips om du någonsin skulle hamna i Odense!

Dagen efter var riktigt solig och fin! Här stod vi utanför Hawaii Gartneriet och väntade på att få komma in.

Det klämdes ner Hibiskusblommor i alla hår.

Men tråkigt nog var vi tvungna att slänga de när vi skulle vidare in i ett annat växthus för att minska spridning av trips.

Sista stoppet på hela resan var på det oändligt stora Gunnar Christensens Planteskole.

Här stod Morten och visade upp hur ett äppelträd kan se ut om man släpper på den traditionella formen som annars vanligtvis finns i trädgårdar.

Och på riktigt danskt vis blev vi bjudna på öl efter rundturen!

Så fin resa!