Essä

Idag har jag skrivit hemifrån och jag har äntligen kommit igång med kursens slutuppgift vilken är en essä. Jag hade kört fast men efter att jag fått lite tips på artiklar från en av våra föreläsare gick det bättre.

Hemmaplugg.

Jag gillar att plugga hemifrån när jag har möjlighet. Det finns alltid olika distraktionsmoment när man försöker koncentrera sig och hemma är det oftast min valp som gör vad som helst för lite uppmärksamhet när han har det tråkigt.

Tore.

Eftersom att veterinärutbildningen också finns ute på Ultuna är det många studenter på SLU som har husdjur (inte så vanligt hos landskapsarkitekter dock). Detta har gjort att kåren har ett utskott som har en hundgård ute på campus, så att man ska kunna ta med sin hund till skolan och kunna rasta den enkelt under dagen. Jag har inte fått någon plats där än men hoppas på att kanske få en till vintern. Fastän han gillar att störa går det jättebra att ha hund när man pluggar- att behöva gå ut och ta pauser flera gånger om dagen gör att man blir effektivare.

Publicerat den
Kategoriserat som SLU