Lördagslugn

Äntligen helg! Vi har skrivit, skissat och fikat under gårdagens arbete. Dessutom passade på att boka ett grupprum vilken är skönt att ha när man ska diskutera.

Arbetsbordet.

Vi ritar vanligtvis både i datorprogram och för hand och till detta arbete planerar vi på att damma av våra akvarellfärger. Vill man göra en snabb akvarellskiss kan man tejpa upp sitt planunderlag på ett fönster och sedan lägga över ett akvarellpapper för att snabbt  föra över planunderlaget till rätt skala på akvarellpappret.

Planunderlag över Sivia torg.

Nästa kursperiod ska jag ha praktik vilket är en obligatorisk kurs under mastern. Jag ska nu sätta mig med min ansökning som skickas in till skolan som i sin tur arrangerar praktikplatser till alla studenter! De som är ute på praktik nu verkar jättenöjda så ser fram emot att få själv testa på:) Sen blir det till att lämna skoljobb och istället njuta av helgen!

Publicerat den
Kategoriserat som Kurser