Planritning och nationsliv

De två senaste dagarna har vi fått tillämpa det vi lärde oss om att mäta med hjälp av kroppsmått. Vi fick välja en plats, mäta upp den och rita en skalenlig plan över platsen. Väldigt pilligt men jag personligen älskar det, det är väldigt harmoniskt att arbeta med uppgifter som denna. Bortsett från frustrationen när man mätt fel och behöver börja om för 3 gången hehe.

Det lugna tempot denna veckan har inneburit att jag äntligen har kunnat omfamna nationslivet. Som många vet har Uppsala ett väldigt rikt studentliv vilket till stor del är tack vare nationerna. Det finns 13 olika nationer som arrangerar fester, sittningar och massor andra aktiviteter. I tisdags deltog jag och två kompisar i ett quiz på Göteborgs nation. Igår fyllde en tjej i klassen år, en ganska stor del av klassen drog därför till Norrlands nation för att fira. Det var superhärlig stämning, skönt att koppla bort plugget lite.