Terminsstart

Den långa sommaren verkar ha nått sitt slut och på SLU är det ännu en gång fullt av studenter. Det hela känns bekant för mig då jag börjar mitt fjärde år på utbildningen men eftersom att jag nu börjar min master har jag mycket kul att se fram emot under det kommande året.

Mitt namn är Siri och jag är en landskapsarkitektstudent som kommer från Göteborg. Den här bloggen kommer handla om landskapsarkitektprogrammet och Uppsalas studentliv. För er som är intresserade av att läsa till landskapsarkitekt- tveka inte att ställa frågor!

Under kandidaten i landskapsarkitektur (alltså de tre första åren på universitetet) läser man mestadels obligatorisk kurser. Detta skiljer sig från mastern (de två sista åren) där man får välja majoriteten av kurserna själv. Jag läser nu kursen Landscape Architecture- History, Theory and Practice som jag kommer berätta mer om under terminens gång. Nu ska jag packa inför morgondagen då vi åker till Berlin för studieresa!

Publicerat den
Kategoriserat som SLU

2 kommentarer

1. Hej, jag heter Veronica och funderar på att studera till landskapsarkitekt i Lund nästa år. Jag hittade din blogg och undrar om du skulle vilja svara på några frågor som jag har:

1. Hur ser en dag generellt ut? Sitter man mycket inne och lyssnar på föreläsningar eller är man mycket utomhus i naturen?
    2. Skulle du kunna förklara lite om hur ett seminarium går till, berättar man om vad man har kommit fram till under veckan och redovisar inför hela klassen eller hur går det till?
    3. Är det mycket biologi?

Tack

1. Hej Veronica! Kul att du funderar på utbildningen!

Det var bra frågor som jag tror att fler som funderar på att söka till utbildningen är intresserade av, så jag har svarat på dom i ett nytt inlägg.

Hoppas du fick svar på dina frågor och så är det bara att återkomma om du har fler funderingar:)

Hälsningar Siri