Växter, presentation och bad

Denna veckan har varit både lugn och stressig. Det har varit väldigt lite schemalagd tid men jag har haft ganska mycket att göra då jag flyttar på lördag. I måndags och tisdags hade vi en växtvandring på cirka två timmar per dag, igår hade vi en föreläsning om lök- och knölväxter och idag har vi egna studier hela dagen. Om knappt två veckor har vi växttenta på cirka 150 nya växter samt de växter vi lärde oss i vintras. Majoriteten av dessa är buskar och träd men 25 stycken är perenner och 12 stycken är lökar och knölar, till exempel krokus, snödroppe och tulpan. Det låter extremt mycket med 150 väster men om man är noga med att repetera alla växtvandringar någon dag efter man gått dem med lärare så sitter de hyfsat bra sedan.

Bilder på två favoriter från perennvandringen i tisdags.

Imorgon har vi presentation av vårat gestaltningsförslag. Klassen har delats in i fyra grupper med 12-13 personer i varje och varje student ska presentera sitt förslag i 7 minuter och sedan få feedback från granskare och kursare. Lite nervöst, men det ska bli jättekul att se vad de andra åstadkommit under kursens gång 🙂 Här nedan är mina två planscher:

Det har varit fantastiskt sommarväder de senaste dagarna och igår åkte jag och några i klassen till en sjö som ligger cirka en kvart med cykel från campus. Vi åt sallad, badade, solade och förhörde varandra på växter, en perfekt eftermiddag helt enkelt 🙂