Maj

Jag har varit lite dålig på att uppdatera här på sistone och som vanligt betyder det att det har varit fullt upp, både med skola och fritid.

Det har varit 20-25 grader hela veckan och strålande sol, att motivera sig för att sitta inne framför datorn och arbeta med sitt projekt blir då extra svårt.. Vi har hunnit med ett intensivt grupparbete som gick ut på att räkna på dimensionering av växtbäddar för att klara en viss mängd nederbörd och för att tillgodose växternas vattenbehov. Det är nu inne på granskning och efter feedback så får vi två dagar till denna vecka innan slutinlämning!

Jag har även jobbat lite som studenthandledare för årskurs 1 i deras första studiokurs! De håller på att rita ett parktorg och är nu inne i presentationsskedet. Hela ritsalen är fylld av material från modellbyggande och många ritar för hand med tusch, färgpennor eller akvarell och några har börjat testa sig fram i Adobe-programmen. Jag känner igen stressen ifrån första kursen och men jag tror att alla kommer hinna få in en bra inlämning! Mellan jobb och grupparbete försöker jag hinna med mitt eget projekt och denna veckas fokus har legat på att rita en bänk som börjar bli klar:)