Vinterlandskap

Både Uppsala och Enköping ligger snötäckta. Det innebär försenade bussar och långa pendlingstider, men även lycka att få vara ute i snön! Jag har hunnit med små skidturer väl tillbaka i stan. Sen jag flyttade till Uppsala för fyra år sedan har jag alltid tänkt att jag ska lära mig att åka längd men först nu har jag börjat prova på:)

Idag har jag fått vara ute mycket även under praktiken. Vi har varit runt på olika ställen och kollat på möjliga platser för en ny lekanläggning. De planterade björkraderna var en av platserna som vi besökte. Att gå runt och diskutera med olika kompetenser är verkligen givande. Vi som var med idag var bland annat landskapsarkitekter, stadsträdgårdsmästare och driftsansvariga.

Idag fungerade inte CAD alls för mig, så då satte jag mig istället och granskade material för en förskola som ska byggas och följde även med på platsbesök till en skolgård.

Jag har tyvärr missat alla luciatåg, det var ett i kommunhuset och när jag är på SLU brukar jag se till att kolla på det årliga luciatåget som kören arrangerar, vilket brukar vara jättefint! SLU har ett flertal kårföreningar som går att engagera sig i. Allt ifrån kör till idrott till bar, för att nämna några. Dessutom får man ju självklart som SLU student även vara med i det ”vanliga” studentlivet på Uppsalas alla nationer!