Promenad i parken

Mitt campus

Jag bor på campus, i ett mysigt litet hus tillsammans med tre andra personer. För mig är det mer ett kollektiv än en studentkorridor, då vi är få och umgås mycket. Till exempel sitter jag mitt emot Elin nu, min rumsgranne. Hon pluggar på sitt och jag skriver på detta.

Men det här inlägget skulle inte handla om mitt boende, det skulle handla om mitt campus. Idag gick jag en promenad i parken, vårt fina campus.

Vissa lyser starkare än andra och vissa lyser starkast av dem alla. Euonymus alatus, vingbenved.

En av mina favoritdelar i parken är Tor Nitzelius park, en spännande och dynamisk plats där olika landskapselement byter av varandra. Här kan ni läsa mer: https://www.slu.se/fakulteter/ltv/resurser1/alnarps-landskapslaboratorium/tor-nitzelius-park2/

En del av Tor Nitzelius park. Jag kallar den för bambuhavet.

Barrträdsortimentet är enligt mig, som är uppvuxen i skogen, den bästa delen av parken. Parken har många besökare, bland annat äldre par med cyklar.

Avslutar med den här bilden. Hönorna är inte en del av parken, men lika söta ändå när de vandrar omkring på ett närliggande fält.

Det var allt från min promenad. Kanske har ni nära hit och tar vägen förbi på en promenad någon gång.

Med vänliga hälsningar /Wilma

Publicerat den
Kategoriserat som Campus

av Wilma

Hej! Mitt namn är Wilma och jag har precis börjat mitt andra år på Landskapsarkitekturprogrammet i Alnarp. Det är mig ni ska få följa i år, på mina äventyr som student. Det kreativa har alltid varit en viktig del av mig och biologi har alltid intresserat mig. Dessa två tillsammans, i en härlig samklang blir landskapsarkitektur. Det är i alla fall vad jag tycker. Det är ett ämne med stor bredd och många möjligheter till att utforska. Det försöker jag också göra, genom olika kanaler lär jag mig allt mer om det ämne som ska bli mitt yrke.