En dag i larkstudentens liv

Hej på er! Jag vill visa er en dag i mitt liv som lanskapsarkitektstudent. Jag tänkte att jag skulle ta en bild varje timma, vilket jag ju så klart glömde att göra tyvärr. Men här kommer i alla fall de jag tog:

08:00- Jag börjar alltid min dag med en stor kopp kaffe (samt frukost) och en tidning/bok eller serie. Just idag fick det bli en frukost på sängen och svts program ”Din hjärna”. Om ni inte har tittat på det här programmet, GÖR DET! Det är en investering i era liv. Programmet leds av Anders Hansen, överläkare i psykiatri, som informerar och exemplifierar hur vår hjärna funkar. I programmet ställs frågor som, är vi verkligen anpassade för den världen vi lever i?

09:00- Det här är en av mina finaste ställen på skolan, även kallad lark- korridoren. Som ni kanske förstår på namnet så är det här vi håller till för det mesta. Nu är jag påväg till biblioteket där jag ska möta upp min grupp för ett skolarbete vi gör. (Mer om det senare)

10:00- 11:00- Så här kan det se ut när en larkare är i farten. Mycket skisspapper, färger och kladd överallt. Vi jobbar med analyser för att förstå en plats.

12:00- Vad blir det till lunch? Just idag fick det bli gröt. Jag och en kompis hade tänkt lika.

13:00- Arbetet fortsätter. Men nu är det text som gäller. Som landskapsarkitektstudent kan arbetet variera mycket från skiss till skrift på dator.

Efter det här så hände inte så mycket. Jag gick hem för att städa och pyssla lite. På kvällen var det nämligen dax för den årliga oktoberfesten som vår festkommitté anordnar.

00:00- Festen är i full gång i kårhuset.

Det var allt från min torsdag. Kanske kan jag visa er en annan dag snart igen och ni tycker det är fint att få se?

Med vänliga hälsningar /Wilma

av Wilma

Hej! Mitt namn är Wilma och jag har precis börjat mitt andra år på Landskapsarkitekturprogrammet i Alnarp. Det är mig ni ska få följa i år, på mina äventyr som student. Det kreativa har alltid varit en viktig del av mig och biologi har alltid intresserat mig. Dessa två tillsammans, i en härlig samklang blir landskapsarkitektur. Det är i alla fall vad jag tycker. Det är ett ämne med stor bredd och många möjligheter till att utforska. Det försöker jag också göra, genom olika kanaler lär jag mig allt mer om det ämne som ska bli mitt yrke.