Vernissagen

Så var vi i hamn! Efter flera veckors av ganska intensivt arbete har min klass alltså byggt och producerat en utställning bestående av en paviljong i skala 1:1 som vi byggt upp ute på skolgården, samt en massa material som kommunicerar våra tankar som vi arbetat med under denna kurs. Märker nu att jag var löjligt dålig på att dokumentera själva vernissagen, vilket nog är ett tecken på att jag var ganska stressad och stissig när det pågick, men en bild av den färdiga paviljongen fick jag! samt en bild från vår interna klass-vernissage som vi hade några timmar innan vernissagegästerna kom.

Det har i alla fall varit en väldigt rolig och givande upplevelse att en hel klass på nåt vis koordinerats kring att faktiskt få till ett riktigt bygge samt allt som tillkommer en utställning vad gäller marknadsföring, kontakt med press, (hamnade bland annat på Burlövs Nyheter: http://burlovsnyheter.se/burlov-i-kubik/) dokumentation, vernissage, osv osv. Det är nog inte helt vanligt att man som student får lov att vara med om en såpass praktiskt genomförd kurs som denna. Väldigt tillfredställande att den sedan faktiskt mynnar ut i en verklig utställning.