Morfologiska studier

När jag först läste det här i vårt blev jag väldigt förvirrad. ~_~

Lät som något överjordiskt, men det var inte riktigt så illa. Det är något i förändring eller förvandling. När vi jobbar med det är det just nu en hybridisering av två saker eller platser.

Vi började morgonen med att morfa två saker som vi hade med oss. Jag satsade på lite olika saker och gjorde flera försök. (Även om jag behöver öva på mitt tecknande. -_-)

Efter detta fick vi ett större projekt där vi ska morfa en barockpark med Alnarpsgården. Vi har hunnit en del på vägen idag, men än så länge är det mycket spekulationer. Vi ska arbeta med detta fram t.o.m onsdag förmiddag. Det är väldigt intressant att försöka få ihop alla bitar på logiska platser. ^o^

Dessutom har jag blivit utvald till att följa med på Sveriges arkitekters halvårsträff som den här gången hålls i Malmö och Lund. Det ska verkligen bli spännande att träffa andra studenter som studerar arkitektur på olika sätt, för där kommer det vara alla sorters arkitekter.   (*O*)