Kårmöte

Ännu en underbart somrig dag med lunch i parken.

Relativt kortdag med föreläsningar från 10 till 15 om växtfysiologin som tar oss allt längre ned i skala. Idag pratade vi bland annat om de olika proteinerna och hur de fungerar i en cell. Blir mycket information på en gång och man längtar lätt ut till solen och de gröna träden som lyser in genom fönstren, men med hela powerpointen utskriven på papper så hänger man med rätt bra.

Med mycket kladdiga anteckningar blev det sedan lite pluggande i parken med glass efter den sista föreläsningen. Mest glass egentligen, men vi slängde in lite pluggande också. ^_-)

Vid fyratiden var det dags att ge sig bort till storkårsmötet där det bjöds på fika och vi gick igenom lite allt möjligt som ska få kåren att förbättras och göra det enklare för studenter att bli medlemmar och kunna påverka vad kåren gör och står för. Supergod fika och intressanta frågor men även en del kårposter som fick nya ansvariga studenter.

Jag som gärna tar på mig lite extra att göra och vill testa på så mycket som möjligt har tagit på mig ännu en post. o_o’

Jag är numera både ordförande för internationella kommittén, fanbärare och kårfotograf. Det ska bli spännande att få gå på ännu fler kåraktiviteter och få föreviga allt det spännande som vi gör. ^^

Repris på den här för att den känns så somrig