Mera vår!

Trots att vi slutade tidigt igår så blev det sent hem efter att vi arbetat med hemtentan om biologi som skulle lämnas in idag.

Tisdagsfiket är något som legat på is länge men som igår drog igång igen när några elever bakade olika riktigt smaskiga kakor och många spännande bröd som vi fick köpa för e billig fikapeng i kårhuset. Supersmarrigt att sitta och mumsa ihop trängda runt ett bord med spetsduk. ^o^

Vi gav oss av från universitetet lite efter 20.00 men blev kvar hos en klasskompis som bor i närheten av Alnarp där vi lagade mat och lyssnade på musik.

Idag hade vi inga lektioner men det blev en del arbetande med tentan idag med. Med en påse muffins och varsin dator blev det en hel del gjort innan en sen lunch ute på odlingsutskottets odlings lott.

Under eftermiddagen blev det en hel del klippande och grävande för att få igång marken och växterna inför den här växtsäsongen. I den starka vinden var det inte så fruktansvärt varmt att gräva trots den strålande solen som vi är så glada för nu på vårkanten. Fröerna som planterades i växthuset har redan grott och visar sina små blad. Ser verkligen fram emot att få se den nu bruna och trista lotten komma till liv!

Fullt ös på odlingslotten!

1. Hej!
    Planerar att börja läsa till landskapsarkitekt i Alnarp till hösten, så super att kunna läsa din blogg! Jag undrar hur skoldagarna ser ut, är det mycket schemalagt? Skulle du kunna ge exempel på hur skoltiderna ser ut en vanlig vecka? Förstår att du går i ettan, men vet du hur det ser ut längre fram under utbildningen, blir det mer självständigt oschemalagt plugg? Anledningen till dessa frågor är att jag har hund som jag är mån om inte blir ensam för länge, och som påverkar skolvalet 🙂

1. Hej!
      Kul att det är till hjälp. ^^
      Hur mycket som är schemalagt är väldigt olika från kurs till kurs, studiokurserna är mycket mer eget arbete medans det första halvåret är ganska långa schemalagda dagar.
      Schemat för den här kursen har varit ungefär 9-15 eller 16 de flesta dagar, men det har varit en kortare eller längre dag varje vecka. Studiokurserna är det halva eller hela veckor från 9-16 och sedan några veckor med eget arbete medans det var 8-17 många dagar det första halvåret, kanske för att det var första gången den kursen hölls på det viset och kanske detta ändras till nästa termin.
      Jag har hört att om man bor på campusområdet är det tillåtet att ha sin hund här och då är det ju nära för små promenader i parken.