Fanbärare

Som alltid så tror man att man har så gott om tid, men när det väl kommer till kritan så kanske man inte hade det ändå…

Gav mig av till Alnarp en stund innan lunch och tänkte att ”Jo, 20min hinner jag på, jag ska ju bara skanna in två planscher och skicka in dem på fronter.” Trodde jag ja… -_-’

Vår skanner är sällan riktigt på humör och nu när vi varit så många som skannat in en massa saker de senaste dagarna så blev halva planschen suddig och ett grått sträck strök över underrubriken… Så det fick bli några snabba och snea pilar gjorda i InDesign och skicka in det med bara några få minuter till godo. Men men, bättre fula än inga pilar och nu är det inte mycket jag kan göra åt det, annat än att hålla tummarna och göra en fin presentation imorgon.

Alla satt med smått panik nu de sista minuterna i två då arbetet skulle vara inlämnat, men tror att de flesta har lugnat ned sig nu.

I eftermiddag var det storkårmöte och äntligen har vi fått en invald ordförande i ASK! Känns verkligen super att det nu kommer att fungera mer ordentligt. Förut kändes det lite haltande även om vi löste det. Hoppas verkligen att vi kan dra in mer folk i kåren, för tillfället är det flera personer som har mer än en post.

Till exempel har jag blivit invald till Fanbärare för kåren och får i uppgift att visa upp kåren vid olika större evenemang. Bland annat så ska jag få visa upp kåren vid Ultunas universitet någon gång som jag inte kom ihåg exakta anledningen av. n_n’

Men det är ju alltid spännande att se sig omkring och jag har länge velat se SLUs andra campus och träffa de lark(landskapsarkitekt)-studenter som jag träffade under helgen med Sveriges Arkitekter.

Favorit i repris och throwback till Berlin