Apokalyps

Föreläsningar idag.

Den före lunch var om hur stadsparkerna utvecklades och när, framförallt i Sverige. Det var befästningarna runt de större städerna som ersattes av promenader och stadsparker för att hälsan hos folket skulle bli bättre och för att få bort barn från gatan.

Lunchmöte med skolans aktiva medlemmar i Sveriges arkitekter där vi gick igenom helgen samt vad vi ska göra framöver, en larköl eller två samt en fika med jultema lutade det åt. ^_^

Eftermiddagen bjöd på en föreläsning av en lärare som egentligen jobbar med annat, men som på ett roligt vis presenterade vilken betydelse trädgårdarna haft sedan 1700-talet till idag. På slutet slängde ha in allas spekulationer på den stundande apokalypsen och postapokalypsen där naturen återtar våra städer. På detta vis och alla de nya serierna där mörka krafter gömmer sig i våra skogar anspeglar på att vår rädsla får vildmarken sakta har börjat komma tillbaka.

OwO