Välkommen tillbaka!

Hej på er och välkommen tillbaka, för både er och mig.

Jag började skriva det här inlägget samma dag som min dead- line för en stor uppgift. Som ni kanske förstår avslutade jag inte inlägget, all min tid gick åt till uppgiften. Nu är den inlämnad och jag kan återigen lägga fokus på bloggen. Så här lät det i alla fall i fredags:

Jag är, som ni kanske förstår, tillbaka i Skåne och i full gång med att avsluta kursen Planeringens grunder. Idag är det deadline för det faktablad som vi ägnat de senaste veckorna åt. Stämningen i skolan är spänd. Alla jobbar med sina avslutande uppgifter eller pluggar till tentor. Hur ska det gå? Ska man hinna, orka och få godkänt?

Under tider som denna är det viktigt att komma ihåg att ens värde som person inte ligger i betyget eller prestationen från ett specifikt tillfälle. Livet är större än så.

Nu är faktabladet inlämnat och jag har sänkt axlarna, för den här gången. Kursen Planeringens grundar har varit ett stort landskaps- äventyr. Jag har blivit inspirera, motiverad och engagerad i vår samhällsplanering. Kanske är det så att jag har börjat förstå vikten av planering på ett sätt som jag tidigare bara snuddat vid.

Så här såg det ut när jag gjorde ett platsbesök inför faktabladet. Platsen jag skrev om är också den plats som jag spenderade mycket tid på under min gymnasietid, Trollhättan. Därför passade jag på att besöka den under jul. Men mer om det en annan gång.

Hälsningar/ Wilma

Publicerat den
Kategoriserat som Campus

av Wilma

Hej! Mitt namn är Wilma och jag har precis börjat mitt andra år på Landskapsarkitekturprogrammet i Alnarp. Det är mig ni ska få följa i år, på mina äventyr som student. Det kreativa har alltid varit en viktig del av mig och biologi har alltid intresserat mig. Dessa två tillsammans, i en härlig samklang blir landskapsarkitektur. Det är i alla fall vad jag tycker. Det är ett ämne med stor bredd och många möjligheter till att utforska. Det försöker jag också göra, genom olika kanaler lär jag mig allt mer om det ämne som ska bli mitt yrke.