Julbord på Lantan

Räven raskar över isen, räven raskar över isen och får vi lov och får vi lov att sjunga om julbordet på lantan i lördags?

Lantan, ett av alla studentboenden på campus, slog upp sina portar och bjöd in till julbord. Det var studenterna på lantmästarprogrammet som lagat mat till och förberett för julbord. En väldigt festlig tillställning som vi inte ville missa. Det här Lantan, i all sin prakt och i ett perfekt kvällsljus.

Tänk er ett julbord med alla sorters rätter ni kan tänka er, tänk er nu lite till. Då kommer ni i närhet av allt som serverades. Lantmästarna har en regel, inga mobiler och därför kunde jag inte fota allt. Men jag lovar er, jag var riktigt imponerad.

Jag fuskade lite mot mobilförbjudet och fotade detta pepparkakshus eftersom jag bor där! Inte i pepparkakshuset så klart, men i det studentboende som ligger mitt emot Lantan och som stått modell för pepparkakshuset. Visst är det fint!

Kvällen fortsatte på pabben med dans hela natten.

Publicerat den
Kategoriserat som Campus

av Wilma

Hej! Mitt namn är Wilma och jag har precis börjat mitt andra år på Landskapsarkitekturprogrammet i Alnarp. Det är mig ni ska få följa i år, på mina äventyr som student. Det kreativa har alltid varit en viktig del av mig och biologi har alltid intresserat mig. Dessa två tillsammans, i en härlig samklang blir landskapsarkitektur. Det är i alla fall vad jag tycker. Det är ett ämne med stor bredd och många möjligheter till att utforska. Det försöker jag också göra, genom olika kanaler lär jag mig allt mer om det ämne som ska bli mitt yrke.