Lägesrapport

Hej på er! Här kommer en liten lägesrapport och ett kort instick om skola/studentliv och andra roligheter.

Tentamen i GIS är skriven och vi har gått in i det sista momentet av kursen Planeringens grunder. I den här delen ska vi öva oss i att skriva vetenskaplig och analysera i GIS, detta ska sedan bli ett faktablad. Men om vadå? Vi känner kanske alla igen oss i att när valmöjligheterna blir oändliga så blir också grubblandet på vad en ska välja oändligt. Som tur är får vi handledning. Detta är en viktigt del i flera kurser då detta tillåter oss att inte bara diskutera med varandra utan även bolla tankar och ideér med erfarna lärare. Vi får lära oss att förklara våra tankar och formulera våra frågor, något som inte alltid kan vara det enklaste. Vi får också lära oss att ta konstruktiv kritik och att vända och vrida på saker. Idag fick jag öva mig på att tänka om och nytt då det ämne som jag först hade tänkt skriva om inte passade för uppgiften. Med hjälp av handledningen insåg jag detta och kunde nu, tidigt i processen, byta ämne.

Idag deltog jag på ett storkårmöte för vår studentkår ASK (Alnarps studentkår). Det var nämligen så att jag skulle söka en styrelsepost som informationsansvarig och jag fick den! Jag tycker det ska bli roligt med en ny utmaning. Här får jag återigen möjlighet att genom skrift och bild uttrycka mig, men den här gången för kåren. Jag ska ha hand om nyhetsbrev, hemsida och sociala medier för Alnarps studentkår. Samtidigt kommer jag även få möjlighet att åka på utbildningar, delta i möten och lära mig mer om hur en organisation drivs och verkar.

Som ni kanske vet så var det festligheter i huvudstaden idag och lika så i min studentkorridor. Vi firade Nobel med en god middag. Ett bra avslut på min dag. Här även två bilder för att visa hur underbart vackert vårt campus kan vara.

Med vänliga hälsningar/ Wilma Johnte

Publicerat den
Kategoriserat som Campus

av Wilma

Hej! Mitt namn är Wilma och jag har precis börjat mitt andra år på Landskapsarkitekturprogrammet i Alnarp. Det är mig ni ska få följa i år, på mina äventyr som student. Det kreativa har alltid varit en viktig del av mig och biologi har alltid intresserat mig. Dessa två tillsammans, i en härlig samklang blir landskapsarkitektur. Det är i alla fall vad jag tycker. Det är ett ämne med stor bredd och många möjligheter till att utforska. Det försöker jag också göra, genom olika kanaler lär jag mig allt mer om det ämne som ska bli mitt yrke.