Trädvandringar i Malmö

Om man är trädintresserad som jag så kan det hända att man kan få uppdrag thrown your way! Då jag och några andra studenter på skolan startat upp Dendrologiska utskottet igen blev vi nu under våren tillfrågade om några av oss vore intresserade att hålla trädvandringar för ABF i Malmö, i samband med utgivningen av boken Träd i Malmö, som kom ut i höstas! Jag såg det som en bra möjlighet att få lära mig mer om träd, så jag tackade ja. Det känns otroligt lyxigt att faktiskt få jobba lite med det man är intresserad av. I början av maj hade vi alltså vår första första tur som gick i Kungsparken som jag och min klasskamrat höll i!

Så TIPS till den trädintresserade Malmöbon är att gå på dessa Trädvandringar som hålls nu under sommaren och in på hösten! Kostar 100 spänn och man anmäler sig på ABFs hemsida!

1. låter spännande med trädvandring och hörde bara gott om den
    Skulle ni tänka er att göra en för mig å några vänner ???
    Häls Stefan

1. Hej Stefan! Jag har tagit över bloggen från Anges, som håller i trädvandringarna. Jag såg din kommentar nu och har varit i kontakt med henne. Hon hälsar och säger att du jättegärna får höra av dig till hennes mail: agpn0001@stud.slu.se