Larkdagen

Glömde liksom lite bort att återkoppla här om hur det gick med den där Larkdagen, det som tog så stor del av vårt fokus de sista veckorna i april!

Dagen blev i alla fall mycket lyckad tyckte vi! Gulklädda var vi hela klassen, när vi svepte runt i lokalerna och preppade och grejade. Några var ansvariga för föreläsarna, några för företagen som var där i montrar (bland annat jag), några för att förbereda inför kvällens fest… För klockan fyra när företagen packar ihop är dagen inte slut, långt ifrån! För de studenter som kommit ända från vårt syskoncampus på Ultuna, och de andra studenter som ville vara med hade några från festgruppen ordnat en härlig lounge ute i parken med öl, musik- och växtquiz och snacks. Under tiden monterar vi ner dagens mässa och förbereder lokalerna för kvällens fest istället! Och kolla så fint dom dekorerade Loftet! Det var drömskt att komma in dit, med girlanger och lampor och tack vare den otroliga sponsringen från Plantagen så fick vi leverarat tusentals blommor som vi bland annat kunde använda för dekoration! Det blev ett heldagsjobb för festgruppen att ta hand om alla dessa blommor, och dagen efter fick alla i klassen ta med en bukett hem om man ville. Men riktigt fint blev det.

Klapp på axeln, bra jobbat Lark2!!