det stora bygget…

Tänkte att det vore kul att visa lite bilder från själva arbetsprocessen av paviljongen med. En dryg vecka tog det för oss, ca 55 personer, att få till, I UR OCH SKUR får man ändå säga! Vissa dagar har det varit riktigt kallt och regnigt. Andra dagar hade man sån tur att parallellklassen bjöd på gratis hamburgare till alla som ville 50 meter bort! Idén har varit att vi i klassen varit uppdelade i 8 grupper. Sedan har vi tillsammans skapat en struktur av 8 st kubiska paviljonger som angränsar till varandra ute på gården. Dessa har sedan vardera grupp fått utforma som man själv velat, utifrån vad man vill kommunicera och visualisera. Temat för hela utställningen har varit Mentala och fysiska gränser, och vi har utgått från våra platsbesök i Burlöv, den grannkommun som angränsar till Alnarp.

Resultatet blev alltså en utställning som vi döpt till Burlöv i kubik. Paviljongerna kommer att få stå kvar på gården till sommaren, vilket känns väldigt roligt!