Basta

Nu när vi har två lediga dagar innan nästa kurs börjar har jag passat på att arbeta lite på en plantskola i närheten. Underbart att få arbeta med händerna mitt ibland växterna som omväxling.

Dessutom har jag slängt in en runda till Bjärreds Kallbadhus med utbytesstudenterna, tyvärr blev vi bara fyra stycken, men hade väldigt trevligt. Jag har aldrig förut varit särskilt road av att basta, men det var faktiskt rätt skönt. Ett dopp i havet blev det också, verkligen uppfriskande. O . O’

Man fick akta så att man inte halkade på isfläckarna eller tappade handduken när man klättrade upp i något av tornen, men det var en avslappnande känsla som skiljer sig mycket från sånt jag gjort innan.

Att sitta där i värmen och titta ut på de blinkade ljusen från både Malmö och Köpenhamn och alla flygplanen var  super mysigt, och att det var så fruktansvärt varm gjorde att man på något vis kände sig mindre naken trots att det var delad bastu.

Bjärreds kallbadhus är i sig självt något alldeles extra där ute på sina pålar, dock i relativt lågt vatten ikväll.