Sommarskola, insekter som mat och foder

Förra veckan deltog Viktoria Wiklicky från vår forskargrupp i sommarskolan ”Insekter som mat och foder – från produktion till konsumtion” som organiserats av Wageningen University. Sommarskolan tittade på olika aspekter av insektsmat- och foderkedjan, från genetik till jordbruk, hantering/logistik, bearbetning, marknadsföring och konsumtion. Kursen mottogs mycket väl av deltagarna, av vilka många nästan bombarderade lärarna med en rad intressanta frågor! En höjdpunkt var studiebesöket i Belgien där deltagarna tillbringade en hel dag vid Thomas More University of Applied Sciences och University of Leuven och fick föreläsningar och en rundtur genom forskningsanläggningarna, med fokus på sina pågående insektsprojekt.

Kontakt: Viktoria Wiklicky