Still counting!

Mycket räkning just nu i våra studier. Ekonomikursen har pågått en vecka och ser ut som många av våra kurser gör: Föreläsning 9-12 och sedan tid för egna studier på eftermiddagarna. Jag och mina häftiga kompisar brukar boka ett av grupprummen på skolan och gå igenom dagens lektion efter lunch. Då brukar diskussionerna växla mellan diskonteringsfaktorer, räntor, expected utility och optimal rotationstid för skog. Men det är också standard att vi går igenom gårdagens SHL-matcher, vem av oss som vann senast på pingis och vems tur det är att baka. Det är alltid min tur.

Tog en bild i veckan där Karl har synpunkter på Fredriks ekvation. Nils verkar också fundersam.

Den här hösten blir bredden på jägmästarprogrammet tydlig igen. För några veckor sedan så stod vi på en torvmark utanför Robertsfors och pratade om hur mycket gödsel som behövs för att odla skog där. De här dagarna spenderar vi vår tid i excel och räknar på hur många gallringar som skapar högst värde. Bredden på den kunskap man får till sig på jägmästarprogrammet är en stor del av tjusningen tycker jag. Det gör också att man efter examen kan bli attraktiv för väldigt olika yrken.

Nästa inlägg har jag redan börjat på. Det ska handla om något som har en väldigt stor del på jägmästarprogrammet: vår studentkår.

Har ni någon fråga om hur det är att läsa på jägmästarprogrammet så skriv gärna en kommentar så ska jag besvara den så bra jag kan.

Tack för idag, hörs nästa gång!

av josg0007

28-åring som studerar tredje året till Jägmästare. Kommer ursprungligen från Dalarna, men bor numer alltså i Umeå tillsammans med min sambo. Bloggar faktiskt inte all vaken tid, utan tycker om att träna framförallt skidåkning och gör jag inte det så kanske jag fiskar eller jagar. Att jag ville börja blogga om livet som jägmästarstudent handlar om att jag vill att fler får reda på vad vi faktiskt gör. Det är så få som vet det, och det är faktiskt inte helt enkelt att förklara heller. Jag ska göra ett gott försök!