Mission completed

Ja, då var skogsbruksplanen äntligen klar. Igår redovisade vi vårt arbete inför några andra grupper och fick höra om deras planer. Rapporten ska vara inne senast söndag och vi ska väl bara ”nervös-läsa” igenom den någon gång till innan vi skickar in den. Alltid skönt att kunna avsluta en uppgift, även om den kanske är avslutad på riktigt först när den blivit godkänd. När man är mitt inne i en uppgift hinner man kanske inte reflektera så mycket kring hur den är och vad den ger, men jag kan tycka att det här var en väldigt bra uppgift faktiskt. Den innehöll både praktiska och teoretiska moment och vi har rört vid, i princip, alla delar som ingår i det privata skogsägandet. Helt klart lärorikt!

Här en bild på oss under redovisningen.

Nästa kurs börjar på måndag och heter ”Skogliga ekonomiska analyser”. Det var ett tag sedan vi läste ekonomi nu, men det ska bli kul! Kursen är lite speciell på det viset att mitt i december åker en del av klassen till huvudstaden för att sälja julgranar, så andra halvan av kursen har vi inga lektioner utan enbart självstudier.

Umeå pendlar just nu mellan höst och vinter och det är mest halt och grått faktiskt. Men snart så kommer det vita guldet och skidorna kan plockas fram, det ser jag fram emot! Får se vad som inträffar först, snöns återkomst eller nästa blogginlägg?!

Ha det!

av josg0007

28-åring som studerar tredje året till Jägmästare. Kommer ursprungligen från Dalarna, men bor numer alltså i Umeå tillsammans med min sambo. Bloggar faktiskt inte all vaken tid, utan tycker om att träna framförallt skidåkning och gör jag inte det så kanske jag fiskar eller jagar. Att jag ville börja blogga om livet som jägmästarstudent handlar om att jag vill att fler får reda på vad vi faktiskt gör. Det är så få som vet det, och det är faktiskt inte helt enkelt att förklara heller. Jag ska göra ett gott försök!