Då var det dags!

Då var det dags ja, tentaveckan inledd. På fredag har vi tenta, och sista veckan handlar mycket om att repetera allt det vi gjort. Funderingarna handlar alltid om: ”Vad är det jag glömmer att plugga på?”, ”vad tror ni kommer på tentan? osv. Men ärligt talat så har man aldrig någon aning om hur tentorna kommer se ut, det är bara att försöka läsa igenom allt vi haft och få en övergripande förståelse för det som ska tentas av. Kursen vi läser heter ju ”Skogens skötsel, planering och hälsa”, och det är ganska brett så det finns att göra minst sagt. Vi (mitt oerhört häftiga gäng alltså) brukar boka något av grupprummen på skolan och gå igenom allt tillsammans. Alltid är det någon som förstår något bättre och kan förklara för de andra (Läs: alltid är det någon som bjuder på fika). Nej, skämt åsido, vi tycker det fungerar bäst att hjälpas åt sista veckan för att se till att man inte missar något.

Den här veckan avslutades som serveringspersonal på en av kårens större årliga sittningar, välkomstsittningen. En sittning är helt enkelt en fest som anordnas av kåren. För att få delta på sittningarna så måste man jobba på minst två sittningar och det här var min andra. Att jobba på sittning är roligt, att gå på sittning är väldigt roligt. Arbetet började kl. 15 igår lördag och 12 timmar senare lämnade vi kårhuset igen, så idag har ögonlocken vägt ganska mycket hela dagen. Ska skriva mer om hur kåren fungerar i något inlägg längre fram. Lägger in en bild på lugnet före stormen på kårhuset.

Hugo rättar till de sista besticken med millimeterprecision.

Återkommer med mer tentaångest längre fram i veckan, hörs då!

av josg0007

28-åring som studerar tredje året till Jägmästare. Kommer ursprungligen från Dalarna, men bor numer alltså i Umeå tillsammans med min sambo. Bloggar faktiskt inte all vaken tid, utan tycker om att träna framförallt skidåkning och gör jag inte det så kanske jag fiskar eller jagar. Att jag ville börja blogga om livet som jägmästarstudent handlar om att jag vill att fler får reda på vad vi faktiskt gör. Det är så få som vet det, och det är faktiskt inte helt enkelt att förklara heller. Jag ska göra ett gott försök!