Hööj!

Det innebär inte att volymen är för låg, utan det är så man hälsar i Dalarna. Kan vara bra för mina klasskamrater att veta.

Idag har vi spenderat dagen både inomhus och utomhus, ungefär som vår vardag ser ut i vanliga fall. Under förmiddagen höll Stora Enso en presentation av sin verksamhet, intressant att höra och att jämföra mellan de olika aktörerna i branschen. Under jägmästarprogrammet träffar man många olika aktörer och det är naturligtvis viktigt för både dem och oss. Det är ju hos dem vi förmodligen kommer söka jobb i framtiden, så de är såklart nyfikna på oss också.

På eftermiddagen åkte vi ut i skogen och representanterna från Stora Enso gick igenom praktiska utmaningar som man kan ställas för i arbetslivet. Just det är så värdefullt för oss så att vi får ett sammanhang mellan skolbänken och arbetslivet som sedan väntar. Vi provade på att planera en basväg, bedöma naturvärden i en sumpskog, placera ut ett virkesavlägg och gå igenom utmaningar vid föryngring.

Frostigt och snö i luften hela dagen, men trevligt ändå! Svårt att misslyckas i Dalarna liksom.

Bra frekvens på skrivandet nu, kör väl på så länge fingrarna glöder.

Hörs, hööj! (Funkar alltså både som ”hej” och ”hejdå”)

av josg0007

28-åring som studerar tredje året till Jägmästare. Kommer ursprungligen från Dalarna, men bor numer alltså i Umeå tillsammans med min sambo. Bloggar faktiskt inte all vaken tid, utan tycker om att träna framförallt skidåkning och gör jag inte det så kanske jag fiskar eller jagar. Att jag ville börja blogga om livet som jägmästarstudent handlar om att jag vill att fler får reda på vad vi faktiskt gör. Det är så få som vet det, och det är faktiskt inte helt enkelt att förklara heller. Jag ska göra ett gott försök!