Förser Kungsholmen med prima granar!

Nu är vi igång med julgranförsäljningen i Stockholm. Jag, Martin och Nils står på Kungsholmen vid rådhuset. Jägmästare har sålt granar här sedan 60-talet och det märks! Folk kommer och berättar att de köpt av oss i många år och de har väntat på att vi ska komma. Idag levererade jag en gran i ett trapphus där de hade en enda tavla på väggen, den föreställde jägmästare som sålde julgranar. Mäktigt! Folk tycker det är kul att veta att pengarna går till studenter också, samt att vi kan ge dem lite tips om hur man får granen att må så bra som möjligt. Sen kan man inte sticka under stol med att det är lite häftigt att få se miljöer man verkligen inte är van vid. Det här är så långt från mitt vanliga liv!

Det är stor variation på vilka granar som är populära, men lägenheterna på Kungsholmen har ju en bit upp i tak så rejäla granar passar bra här. Ordentliga kungsgranar på ca. 2,5m som ser ut att kunna vara huggna av Musse Pigg och inrymma ett par ekorrar är populära. Vet ni varför det heter kungsgranar då? För att de säljer bra på Kungsholmen? Icke. Nu ska jag inte skryta… Jo lite då! Det gör de faktiskt för att vi jägmästare levererar denna typ av gran till hovet varje år. Som sagt: Mäktigt.

Trots intensiv försäljning fastnade vi på några bilder:

Grabbarna levererar en rejäl pjäs.
Jag håller ställningarna på Kungsholmen

Tack för nu!

av josg0007

28-åring som studerar tredje året till Jägmästare. Kommer ursprungligen från Dalarna, men bor numer alltså i Umeå tillsammans med min sambo. Bloggar faktiskt inte all vaken tid, utan tycker om att träna framförallt skidåkning och gör jag inte det så kanske jag fiskar eller jagar. Att jag ville börja blogga om livet som jägmästarstudent handlar om att jag vill att fler får reda på vad vi faktiskt gör. Det är så få som vet det, och det är faktiskt inte helt enkelt att förklara heller. Jag ska göra ett gott försök!