In och följ!

Måste göra lite reklam för Skogis sociala medier. Om jag inte redan sagt det så är Skogis ett namn för skogshögskolan, som vår skola hette innan den blev en del i sveriges lantbruksuniversitet. Vår kår heter Skogis studentkår, och har alltså gjort det sedan skolan hette skogshögskolan. De flesta av dessa sociala medier sköts av kåren, men ett par sköts av skolan. Rörigt, men så är det!

Några instagramkonton som kan vara värda att följa:

@skogisstudentkår – Kårens konto där lite allt möjligt från kårens verksamhet visas upp.

@skogiskulf – Kårens kulturförening visar upp vad de sysslar med. Bland annat sänder de radio på onsdagar!

@fiskeochfriluftsforeningen – Inte svårare än det låter. Kårens förening som arrangerar fisketurer och friluftsaktiviteter.

@jaktvardsforeningenshs – Kårens jaktvårdsförening. Bilder från föreningens gemensamhetsjakter och andra jakter på kårens marker.

@pluggaskog – ett gemensamt konto för några studenter som pluggar skog, både på jägmästarprogrammet och skogsmästarprogrammet. Kontot tillhör skolan, och inte kåren alltså. Väldigt vårt att kika på för att få en inblick i en students vardag!

@pluggagront – Ett konto gemensamt för alla program på Sveriges lantbruksuniversitet. Några program läser man i Alnarp i Skåne, jägmästare läser man i Umeå. Vill man inte välja på dessa två kan man göra som de flesta och läsa i Uppsala.

Det var det, in och kika på dessa konton så kommer du bli ännu mer sugen på att läsa till jägmästare!

Tack å bock!

av josg0007

28-åring som studerar tredje året till Jägmästare. Kommer ursprungligen från Dalarna, men bor numer alltså i Umeå tillsammans med min sambo. Bloggar faktiskt inte all vaken tid, utan tycker om att träna framförallt skidåkning och gör jag inte det så kanske jag fiskar eller jagar. Att jag ville börja blogga om livet som jägmästarstudent handlar om att jag vill att fler får reda på vad vi faktiskt gör. Det är så få som vet det, och det är faktiskt inte helt enkelt att förklara heller. Jag ska göra ett gott försök!