Höstdagar som denna <3

Vi har haft såååå fint väder idag! Speciellt imorse, när dimman ligger över alsensjön samtidigt om solen lyser igenom. Synd att jag inte tog någon bild på det, men förhoppningsvis så blir inte detta den sista fina höstdagen i år,  nog för att detta var den första! Sen vi hördes senast så har jag varit fortsatt förkyld.

I lördags startade Telle och han var såå duktig, Han var coollugn i stallet både innan och efter lopp och värmning, och fick sitt första resultat och därmed sina första pengar då han knep sig en 7;e plats! Duktig pålle! På tisdag är det dags igen! Bra för killen att få in en tävlingsrutin!

Igår sen så satte vi bebishästarna i vagn för första gången. Min och Bellas Fall Jerva skötte sig super, som i all annan hantering. Hippettornas hade lite mer funderingar kring hela vagnsituationen men hon var duktig hon också!

Idag har vi fått oss en ny uppgift, där vi ska skriva om tillskott, sen har jag kört Tellis i det vackra vädret! Nu får ni lite bilder från i helgen och idag!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)