Erik Adielsson

Bild från förra veckan när Erik Adielsson var på plats på Wången och blev utfrågad av oss hippologer och gymnasielever. Ett uppskattat besök av många. På bilden ser ni oss travhippisar. Sök sök och sök till hippologprogrammet så får ni tre underbara år framöver!

Idag har vi kört lamness locator på både Upper Hand och på lilla Elsiz. Vi ska kolla två till på torsdag sen kolla allihop igen om 2-3 veckor och se hur rörelsemönstret förändras beroende på brodd/träningsstatus/tillväxt på unghästen osv. En lamness locator utesluter eller ersätter inte en vanlig hältutredning av häst men den kan indikera från var hästens kramper kommer ifrån, den är även bra att få en indikation på hur mycket underlaget spelar roll för olika hästar. Om hårt/mjukt är lättare/svårare att springa på beroende främst på individ, rörelsemönster och krämpor för dagen. Vi har kört en del case under åren här på hippen men nu får vi göra kollerna själva och utläs resultat vilket är roligt. Nuuuu blir det exjobb!

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)