Snart jul!

Idag är det tre veckor kvar till julafton. Hur snabbt har inte tiden gått? I fredags avslutade PTK-kursen och jag blev godkänd i alla moment likamed ska kunna plocka ut en A3 licens inom 2 år om jag bestämmer mig för det. Kursen var väldigt rolig och gänget jag gick med var jättebra!

Mamma var kvar under lördagen så på förmiddagen gick vi ner till backgården här bredvid där det var julmarknad, supermysigt! Vi kom hem med mat, ostar, stickade sockar och ljusprydnader. Klockan 15 sedan hade bokat julbord på Wången. Världsgott var det som alltid! Igår körde mamma hem och jag och Joel var inne en sväng i krokom innan vi kollade på Jägarna 1 och 2. Vi ska se serien som kommit ut nu tänkte vi. Nu är alltså unghästkursen slut (med en 5a i slutbetyg), PTKn avklarad, nu i veckan har jag FEK-vecka och redovisning av affärsplan till mitt förhoppningsvis framtida företag, sedan är även den kursen slut. Säcken dras ihop såhär emot jul. Efter denna vecka blir det full fokus på EX-jobbet då resultatdelen ska in den 14e dec.

Hoppas ni fått ordning på julstämningen, det har jag här hemma i min röda stickade tröja och pepparkakor samt saffransbullar.

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)