Kallblodshelg

Hej vänner! Min hingst jag ska visa på landsfinalen imorgon kanske blir struken pga ej kändes fin varken igår eller idag, ska göra ett sista körprov imorgon och se om det är bättre annars blir han nog struken… Till fakta hör en ny skoning samt att han fastnade i haggrinden i förrgår men ett mysiterium för mitt hippologjag varför han rör sig som han gör. Vet. hittade inget i ledväg. Hursom så bjuder Wången på kallblodshelg! Idag har jag kikat lite röntgenplåtar och exteriöbedömningar.  Blandannat Ängsborken som vi fick umgås med en del under vår praktik hos Tjomsland är är för avelsvärdering, spännande! Annars ska jag nog bara mysa med vovve och kille i helgen. Börjar sakna umeå och kompisar litet så kommer bli skönt med julledighet från älskade alsen. På måndag börjar period  2 likamed nytt schema. Blir mkt FEK och lite proffstränarkurs osv i november samt att jag har kvar hingsten som passhäst. Hoppas allt är bra med er! På återhörande.

av fawr0001

Hej! Här på bloggen kommer ni kunna följa mig i min vardag som hippologstudent vid SLU på riksanläggningen Wången. Jag är en norrlänning på 26år som läser andra året på hippologen. Jag trivs som fisken i vattnet på detta program och kommer dela med mig av studierna samt vardagen i de jämtländska skogarna! Skriv en kommentar om ni funderar över något rörande hippologprogrammet! :)